Ammattiliitto Pro on yksi Suomen suurimmista ammattiliitoista ja tekee merkittävää työtä työelämän ammattilaisten asianajajana. Yksi tärkeä kohderyhmä ovat nuoret ja opiskelijat ja tämän kohderyhmän tavoittamiseksi ja vakuuttamiseksi Pro koki tarvitsevansa ulkopuolista näkemystä. PuskaPromotion riensi apuun! Syntyi pitkäjänteinen projekti, joka yhdistää promootioita, tempauksia ja yhteisöllistä konsultaatiota 😊
Ammattiliitto Prolla oli selkeä tarve lisätä liiton vetovoimaa ja parantaa jäsenpysyvyyttä nuorten ja opiskelijoiden kohderyhmissä. Tätä tarvetta lähdettiin taklaamaan sparraussessioista muodostuvan konsultaatioyhteistyön avulla. Palvelukokonaisuuteen kuuluu myös puhelimessa tapahtuvaa joustavaa etäneuvontaa, jota toteutetaan tarpeen mukaan.
Usean sparraussession sarjassa pystyimme pureutumaan perusteellisesti yhdessä tärkeimmiksi määriteltyihin osa-alueisiin ja luomaan niitä koskevat selkeät toimintasuunnitelmat, aikataulut ja perusperiaatteet. Yhdessä ideoimalla ideat olivat heti käyttökelpoisia ja Pron ajatusmaailmaan luontevasti istuvia.
Sparraussessioissa paneuduttiin Pron nykytilanteen ja lähitulevaisuuden toiminnan sekä painopistealueiden selkiyttämiseen opiskelija-ja nuorisotyön saralla. Sparrauksen asialistalla oli mm. kehittää Pron työnjakoa opiskelija- ja nuorisotoimintaan liittyen ja löytää yhdessä uusia toimintatapoja lähitulevaisuuteen. Kehitystyön tuloksena syntyi mm. Pro Nuoret-Facebook-sivu, nuorten uutiskirje ja paljon ideoita otettavaksi käyttöön tulevaisuudessa.
”Teidän kanssanne on niin mukava ideoida toimintaa, kun aina ei itse näe metsää puilta eli ei välttämättä hoksaa kaikkia mahdollisuuksia!” – Mira Korhonen, Ammattiliitto Pro
Osana brändimielikuvan kehittämistä lähdettiin toteuttamaan myös konkreettista jäsenhankintaa ja brändimarkkinointia kouluvierailuiden merkeissä. PuskaPromotion rekrytoi, kouluttaa ja varustaa nuorista ja opiskelijoista koostuvan Pro-promotiimin tekemään täsmäiskuja pääkaupunkiseudunisoihin korkeakouluihin.
Puskan tiimi vastaa kokonaisuudenkoordinoinnista, paikkavarauksista, HR:stä, tarvikkeista, raportoinnista ja konseptin kehittämisestä ja rekrytoi sekä kouluttaa tarpeen mukaan tuoretta verta tiimiin.
Koska brändimielikuva muodostuu useista eri aspekteista, lisättiin kokonaisuuteen myös promosarja allianssikorkeakoulujen fuksiaisiin –Pro-promotiimi jalkautui Metropolian, Haaga-Helian ja Laurean fuksiaisiinpitämään cheerleading-rastia ja luomaan positiivista fiilistä ammattiliittotoiminnasta ja erityisesti tietenkin Prosta 😊Promotiimimme ja tehtävärasti otettiin erinomaisesti vastaan fuksien keskuudessa!
Tämä pitkäjänteinen konsultaatioyhteistyö jatkuu edelleen ja pitkän aikavälin tavoitteena on parempi opiskelija- ja nuorisotoiminta, joka sitouttaa, aktivoi ja innostaa nuoria jäseniä mukaan Pron toimintaan sekä parantaa jäsenpysyvyyttä ja nostaa liittymismääriä varsinaisiksi jäseniksi opiskelijajäsenten valmistuessa koulusta.
Suuria asioita ei saavuteta hetkessä, mutta yhdessä sinnikkäästi puurtamalla päästään kestäviin lopputuloksiin, jotka kantavat pitkälle! Juuri tällaisessa toimintamallissa yhteisöllinen konsultointimallimme on parhaimmillaan 😊
”Puskan kanssa on aina yhtä mukavaa ja innostavaa työskennellä! Heillä riittää raikkaita ideoita ja he oikeasti ajattelevat asiakkaan parasta. Olen tehnyt PuskaPromotionin kanssa yhteistyötä parissa projektissa, erityisesti olemme työskennelleet nuorten toiminnan kehittämisen parissa. Suosittelen lämpimästi yhteistyötä PuskaPromotionin kanssa!”– Mira Korhonen, Järjestötoiminnan suunnittelija, Ammattiliitto Pro