yhteismaayhteistyö

Markkinointi & Mainonta: Yhteismaa yhteistyöhön PuskaPromotionin kanssa

Yhteismaa ry, yleishyödyllinen yhdistys, joka on tullut suomalaisille tutuksi yhteisöllisistä tapahtumista ja nettipalveluista, kuten Siivouspäivä ja Nappi Naapuri, haluaa löytää uusia tapoja rahoittaa yhdistyksen toimintaa. Se alkaa työskennellä yhdessä PuskaPromotionin kanssa.
”Emme jostain syystä saa juuri lainkaan julkisia avustuksia, joten yritysyhteistyön lisääminen on elinehtomme. Muuten voisimme heittää hanskat tiskiin. Uskomme kuitenkin siihen mitä teemme, ja siksi haluamme kehittää tapoja saada siihen kaupallisia, yrityksiä kiinnostavia ulottuvuuksia.” Yhteismaan Pauliina Seppälä sanoo. Seppälä kertoo, että monet hyvät kulttuuri- ja sosiaalialan hankkeet lopetetaan kun niiden tekijät eivät vain enää jaksa jatkaa niitä ilman kunnollista budjettia. Yleisö taas on tottunut, että varsinkin netissä kaikki on ilmaista. Kaupallisuutta kavahdetaan ja jopa halveksitaan.

 

”Jotkut ajattelevat että yritysyhteistyö pilaa tekemisen. Mutta ei se niin ole. Miettikää vaikka Flow Festivalia jossa upea musiikki, ruoka ja tunnelma kulkevat käsi kädessä runsaan sponsorinäkyvyyden kanssa. Mekin haluamme kehittää rohkeita kaupallisia tuotteita kumppaneillemme, ei mitään perusbannereita.” Seppälä sanoo.PuskaPromotionissa on osaamista myynnin ja markkinoinnin saralta, ja paljon uutta intoa. Iso osa joukosta opiskelee tai on vvalmistunut Haaga-Helia ammattikorkeakoulusta ja Aalto-yliopistosta.

 

 

”Yhteismaan konseptit ovat raikkaita, oivaltavia ja toimivia. Uskon, että yhdessä pystymme luomaan toiminnasta vieläkin parempaa, luovempaa ja kannattavampaa.”, sanoo Doris Tuohimaa, PuskaPromotionin toimitusjohtaja. ”Yhteismaa tarvitsee selkeästi avukseen sinnikästä ja systemaattista myyntityötä, mutta lisäksi keksimme yhdessä heidän kanssaan varmasti täysin uudenlaisiakin yritysyhteistyökonsepteja.”

 

Yhteismaassa ollaan kiitollisia. ”Liian moni pieni yhdistys yrittää tehdä kaiken omin voimin. Emme me vain jaksa venyä kaikkeen, myös myyntiin. Olemme luottavaisia sopimukseen Puskan kanssa. He ymmärtävät Yhteismaan arvon. Markkinointialallakin ollaan meidän kokemuksemme mukaan usein vähän jäljessä näistä somepohjaisista jutuista jajoukkoistamisesta”, sanoo Seppälä.

 


 

 

Lue Markkinointi&Mainonta -lehden asiasta kirjoittama juttu täältä.

 

Lisätiedot:

 

Yhteismaa: www.yhteismaa.fi

PuskaPromotion: www.puskapromotion.fi

 

Yhteismaa: Pauliina Seppälä, 050 572 7910

PuskaPromotion: Mimosa Sukanen,  044 320 9530